OVER ONS

SCOUTS HOEILAART

Algemene info

Via deze site blijf je steeds op de hoogte van alle belangrijke informatie. Je kan er telefoonnummers vinden, foto’s vinden, … noem maar op. Om contact op te nemen met de hoofdleiding verwijzen we u graag door naar de pagina Leiding. Daar vind je hun telefoonnummers. Je kan ze uiteraard altijd bereiken op het e-mailadres vvksmdekorrelaar@hotmail.com. Onder het tabblad ‘Meestertaken‘ kan je terug vinden welke persoon er verantwoordelijk is voor een taak. Zo kan je persoonlijk contact op nemen met iemand.

Wat ?

Onze scouts is jaren geleden opgestart in Hoeilaart door onze Opper-scout Luc Menu. Sinds jaar en dag proberen wij zijn visie verder te zetten van generatie op generatie.

Wanneer ?

Doorheen het scoutsjaar vinden onze activiteiten normaal gezien plaats op zondag, buiten de laatste zondag van de maand,  dan neemt de leiding even vrijaf. Hou de Korrel steeds goed in het oog want soms vallen er ook activiteiten op een ander moment (bijvoorbeeld tijdens de examenperiodes).

In de zomer trekken we er met z’n allen op uit voor ons jaarlijks kamp. Het kamp gaat gewoonlijk door tijdens de twee eerste weken van juli. De kleine takken (kapoenen en welpen) gaan op kamp voor 7 dagen en de grote takken (wolven, jong-verkenners en verkenners) blijven 10 dagen op kamp. Om de 4 jaar gaan de grote takken op buitenlandskamp.

Waar ?

Onze lokalen ‘De Joengele’ bevinden zich op de J.B. Charlierlaan 76 a te Hoeilaart. De meeste activiteiten vinden hier plaats.