Individuele steekkaart

Wat is het?

De individuele steekkaart is het formulier waarop de ouders van scoutsleden de persoonlijke, sociale en medische gegevens van hun kind invullen. Dankzij deze informatie kan een leidingsploeg op een veilige en juiste manier reageren in een noodsituatie.

Digitale steekkaart

Leden (of hun ouders) kunnen zelf een login aanmaken op de Groepsadministratie en de individuele steekkaart online invullen. Enkel leiding en de leden zelf kunnen die informatie raadplegen.

Hoe ?

De hoofdleiding werkt ieder jaar met het systeem van Scouts en Gidsen Vlaanderen om al onze leden in te schrijven en te registreren in het systeem, dit is onze GROEPSADMINISTRATIE. Sinds 2019-2020 heeft Scouts en Gidsen Vlaanderen een nieuwe versie van de groepsadministratie ontworpen. Helaas, zijn er bij deze veranderingen enkele gegevens van leden verloren gegaan.

Voor een goeie scoutswerking, zowel tijdens het jaar als tijdens het kamp is het belangrijk dat wij over al jullie gegevens beschikken. Vanaf nu kunnen jullie deze zelf aanvullen/veranderen!!! Meer nog, jullie kunnen als ouder digitaal de medische fiche invullen (deze stuurden wij vorige jaren steeds mee met de kampkorrel en moesten jullie afgeven de dag van het kamp). Beide opties zullen dit jaar nog mogelijk zijn.

Nu, wat moet je hiervoor doen? Het eerste wat je nodig hebt is de lidkaart van je zoon/dochter.Met je lidkaart kan je zelf een login aanmaken op de groepsadministratie en eigenhandig je gegevens beheren/aanvullen/aanpassen.

Klik hier voor een zeer duidelijke handleiding van hoe dit in zen werk gaat! We zouden het heel erg appreciëren moest iedereen dit eens even nagaan. /sites/scoutshoeilaart.scoutsgroep.be/files/wysiwyg/handleiding_steekkaart.pdf